Tips för er som sparar ut håret!

Tänkte dela med mig av lite bra tips till er som sparar ut håret. Hur jag sköter mitt hår osv. Det mesta av det vet ni nog redan men något tips kanske ni får!
  • Tvätta ej håret för ofta, det sliter. Kanske  ggr i veckan.
  • Andvänd hårmask/inpackning nån gång i veckan.
  • Borsta inte håret för mycket, det sliter.
  • Håll ej på med dina fingrar i håret, håret blir fettigt av fett man har på fingrarna.
  • Olja i hårtopparna är jätte bra!
  • Själv klart ska man inte andvända för mycket värme verktyg, och om ni gör ALLTID skyddspray! Jag använder det kanske bara  gång iveckan, och i nödfall.. haha.
  • Helst ingen metall på hårsnoddar.
  • Vet ej om det här är för alla. Men mitt hår är beroende av ett speciellt schampo! Om jag andvänder något annat märke så blir det jätte tort o frissigt! Så håll er till ett märke på hår produkter, mitt hår belv mycket friskare o starkare av det :). Jag har tresemme.
Lite saker jag kom på nu bara. Om ni har några hår tips skriv dem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback